BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Semoga jadi anak yang soleh.....sayang....

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

Saturday, May 1, 2010

bermimpi...

Aku paling suka sangat tgok fb kawan aku roziah aziz n' husband dia...banyak sangat gambo yang menarik..suami ogy rupanya it officer..ermm..patutlah handal buat photoshop...aku dulu mahir gak wat menda2 ni...tp dah bertaun x wat,dah hilang dalam memori...

Sebenarnya yang aku nak tekankan kat sini pasal kehidupan...ya,memang ada nada cemburu dalam hati melihat kehidupan kawan-kawan yang bahagia dan cukup segalanya...cemburu bukan tanda dengki tapi ingin mengambil sedikit semangat itu masuk dalam jiwa aku...

Adakah aku kecewa dengan kehidupan aku sekarang...tidak sama sekali...aku bahagia dengan suami dan anak yang comel seperti harraz.tapi aku cuma ingin kehidupan yang lebih selesa...tidak di himpit dengan hutang keliling pinggang,tidak hidup dalam ketakutan....ketakutan?emm...susah untuk aku jelaskan...tapi itulah yang aku rasakan sekarang...

Adakah perasaan ini harus menebal dalam hati aku...apa yang perlu aku lakukan untuk menghilangkan rasa gundah yang sentiasa bersarang dalam hati aku...hanya Allah sahaja yang tahu mengapa aku sentisa di uji dengan ujian yang berat dari Nya...sudah tertulis mengatakan "tidak Tuhan itu memberi ujian yang berat kepada hambanya,jika ia orang yang tidak mampu menghadapinya"....

Adakah aku juga seorang yang tabah....hummm...terlalu payah unutk di definasikan...kadang-kadang aku mampu,kadang-kadang aku juga selalu tewas dengan hasutan hati dari syaitan...

Ya Allah...berikanlah kesempatan untuk hamba mu ini mengecap apa itu nikmat dunia dan nikmat akhirat yang Kau janjikan kepada hamba Mu....

Suamiki sayang...aku tahu hatimu selalu resah...selalu ingin menenangkanku untuk berlagak gembira di depan keluarga dan teman...tapi tidak salah sayang,jika sesekali kita luahkan apa yang kita rasa di dalam hati...menangislah sayang jika kau tak mampu lagi menempuh ujian ini....

0 comments: