BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Semoga jadi anak yang soleh.....sayang....

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

Sunday, April 4, 2010

TUMPANG LALU....

Haha..aku lom gak rase nak tido...antara aku x ngantuk g @ aku kemaruk nak
menulis dalam blog aku ni...hehe...
ehh...bagi yg x tau,aku mmg minat menulis dari aku kecik g...korang percaya x..
masa aku skolah rendah,aku dah suka membaca...x kira buku ape pun...darjah 2
aku dah bace novel...x main ler dgn buku2 kanak2 ni...sbb tu aku gatal awal...huhu...

Masa aku darjah 3,aku ingat g name die cikgu Adon...beria-ia soh aku jadik pustakawan...sbb dia selalu tgok aku bace buku kat perpustakaan...
cite beno nyer...aku lari dari gosok gigi lepas rehat....hahaha...aku paling geli
bila tibe time tuh....akhirnya dgn niat x baik aku tu,semua buku kat perpustakaan tu aku dah habis bace....u believe it?...

Tapi cite ni hal benar...aku mmg suke sangat membaca dan menulis....aku rase puas bila dapat habiskan 1 buku tu...
aku ingat g,masa sekolah rendah aku ada karang sajak ngan nordiana salim,sebaya ngan aku n' merangkap jiran terdekat aku....
hehe...masa tu bangga giler...diana pun suka karang sajak..tp x taulah skrg die minat g x...
almaklum dah jadi nurse..ada mase ke nak bace buku..hehe...

Aku kalau dah membaca,mak soh g kedai ker,wat keje ke...alamat nyer jawab..yer..yer.. jelah..tapi bangun nyer x...hehe...
lebih parah g,sampai dah kawin ni n' ada anak aku tetap wat perangai tu kadang2...
Harap2 nyer anak aku pun akan jadik cam aku..suka membaca....

Roziah kawan aku tu pun suka membaca...masa kecik dulu,aku suka g umah
dia..
sebab ada 1 bilik tu penuh ngan buku2...pehh...naik gila aku tengok..
yelah...dulu koge aku kurang berkemampuan,nak beli buku pun kena cut cost...
so,aku selalu ler pinjam ogy ni punya buku..ada gak ler sampai sekarang 2-3 buku aku x pulangkan...
bak kata mak aku...pinjam ikan sembilang,pinjam2 x pulang....

Pe pun...aku harap,tabiat aku ni akan berkekalan sampai akhir hayat aku...
ilmu tu x akan habis kita pelajari selagi mata kita belum tertutup...

Wassalam....

0 comments: