BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Semoga jadi anak yang soleh.....sayang....

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

Monday, September 20, 2010

Alhamdulilah.....Hari Raya!

Assalammualaikum semua.....alhamdulilah....akhirnya habis kita menjalani ibadah puasa pada tahun ni...dan juga sempat di beri peluang sekali lagi menyambut hari raya aidilfitiri.....amin....

                                                 ehem.....sesekali ibu harraz berposing.....

                                         suami tercayang..Hamka,aku n' Harraz Fiedtri....



                               abg ipar (abg bad),kak long,aqella n adik ejul.....ini je adik beradik aku!

 Hari ni dah masuk 11 hr raya dah...sekejap je masa berlalu....mcm baru je raya pertama tu berlaku...
Tahun ni aku pulang awal ke kg suami....alhamdulilah,1 pkembangan yg memberangsangkan...hehe!
Seperti biasa sejak dah xda kampung,situasi pagi raya seperti tahun sebelumnya bangun awal,cium harraz yg harus di mandikan awal jugak...ayah harraz mandi sendiri le....:)....
Tahun ni serba ungu aku sekoge...ayah,adik,abg ipar,suami dan ank sedara lelaki sume ke masjid sembahyang raya...aku,emak,kak long,atok dan anak sedara pompuan bersiap sedia di rumah untuk sesi makan dan bermaaf-maafan....

Sesi bermaafan adalah 1 fenomena yg amat aku suka dalam tradisi koge aku...di amalkan sejak dolu2 lagi...masa ni lah banjir di kahang timur akan menyerang dengan lebat nyer....hehe!Saat bersalam dengan mak ayah,suami dan koge yang lain adalah saat yang x dapat di tafsirkan dengan kata2 @ penulisan....sungguh aku bertuah masih merasai perasaan ini di era zaman moden ni...dan bertuah masih berpeluang mengalaminya..sebab bagi pihak koge suami aku,benda ni dulu bg dia 1 perkara baru...ada jugak sesi bermaafan di sebelah pihak sana tapi di adakan dalam keadaan santai dan 'riang ria'......xda keseriusan le....hiiiii!

Dan perkara ke 2 ialah mengunjungi pusara arwah ngah Sapian b. Ngadimin.....sob...sob...rindu nyer kat ngah...rasa macam baru sekejap je ngah pergi meninggalkan aku...anak ngah pun dah 7 tahun sekarang..air mata tetap x jemu mengalir walaupun sudah 6 x raya ngah tak bersama aku lagi....

p/s: al Fatihah untuk arwah ngah....semoga rohnya dicucuri rahmat....AMIN............

0 comments: